Po čertech dobré sklepní dobrodružství, které snad oživí spící žánr. Legend of Grimrock dokazuje, že nově natřené železo nestárne tak, jak by se mohlo zdát. Záběr mohl být širší a souboje komplexnější, ale první jakost v oblasti návrhu dungeonu ubíjí veškeré nedostatky k smrti.
Botanicula pokračuje v point-and-click zábavě, který je studiu Amanita vlastní. Zároveň přináší nápaditý mix vizuálního vyprávění a rébusů, který dává dohromady extrémně příjemnou zábavu pro všechny.
Dlouhá cesta Alana Wakea na PC nebyla zbytečná. Přiváží napětí, strach, úzkost, okouzlení i úlevu, tedy pocity, které si v kůži mladého spisovatele na vlastní kůži prožijete. A to rozhodně není málo.
S výrazy typu „kultovní“ nebo „legendární“ by se mělo šetřit, jinak se jejich silný význam devalvuje. Pravdou je, že se toho moc nedržíme a mnohdy se podobnými výrazy oháníme jako tržišti. Alan Wake, hra finského studia Remedy, která před dvěma roky spatřila světa na konzoli Xbox 360, se nyní po delším čekání objevuje graficky vylepšená na PC. Mělo to vůbec cenu? Proč se k tomu vývojáři vlastně odhodlali? Protože Alan Wake je opravdu kultovní dílko. No a jsme u toho...
K dokonalosti vybičovaná blbina, jejíž geniálně jednoduchý koncept zabaví na dlouhé hodiny. Kreativita, user-friendly prostředí a humor učarují každému hračičkovi. Jestli máte pocit, že vás pár áčkových titulů letos zklamalo a hledáte změnu, možná je právě tohle to, co potřebujete.
Na platformové souboje jsme zvyklí u AAA titulů. Modří závidí Forzu a Halo, zelení zas Uncharted nebo Metal Gear Solid. Jenom občas se ale stane předmětem závisti hra z nižšího ranku, resp. z nabídky PSN a XBL. Právě série Trials patří k těm, co rozpoutávají rozsáhlé diskusní nářky ve stylu "proč jsem si nepořídil X360". Kdepak, tohle není pokus o rozpoutání dalšího kola konzolových válek - jen připomínka toho, že geniálně jednoduchý fyzikální koncept, prezentovaný nezničitelný panáčkem na motorce, se právě dočkal zbrusu nové a dost možná nejlepší inkarnace.